ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ – ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ ΜΕ LNG
Στον πρόσφατα ψηφισθέντα Νόμο 4949/2022 (ΦΕΚ 126 Α’/30.06.2022), σχετικά με το χωρικό καθεστώς των ακινήτων που εντάσσονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προβλέπονται πρόσθετες χρήσεις υψηλής όχλησης, μεταξύ των οποίων, εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, που δε σχετίζονται με τις ναυπηγικές δραστηριότητες, χωρίς να ληφθεί υπόψη η συνολικότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας.
Σύμφωνα με τον εγχώριο τύπο, στο πρόσφατο επίσημο ταξίδι του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ιαπωνία, τον συνόδευσε ο κ. Γιώργος Προκοπίου της Dynacom και πλειοδότης του διαγωνισμού μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ο οποίος είχε διερευνητικές επαφές με ιαπωνικούς μηχανολογικούς ομίλους, στο πλαίσιο των σχεδιασμών για δημιουργία μονάδας παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο και άλλων έργων για την αξιοποίηση της έκτασης των
Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά ( https :// www. cryptonomist. gr / giorgos – prokopiou – sto – mononews – epafes – stin – iaponia – me – stocho – monada – paragogis – energeias – sto – skaramagka /)
Οι δυνητικές επιπτώσεις των αναφερόμενων έργων αφορούν το φυσικό περιβάλλον (έδαφος, ατμόσφαιρα, οικοσυστήματα κλπ), αλλά και το ανθρωπογενές περιβάλλον (κοινωνικά μεγέθη, πολιτιστική κληρονομιά κ.ά.).
Συνοπτικά αναφέρουμε τις κάτωθι επιπτώσεις:
- Η λειτουργία του Σταθμού Ηλεκτροπαραγωγής Συνδυασμένου Κύκλου, με την αξιοποίηση φυσικού αερίου ως καύσιμο, συνεπάγεται την παραγωγή αερίων θερμοκηπίου (CO2) και έκλυσης μεθανίου, τόσο κατά τη φάση αεριοποίησης του LNG, όσο και κατά τη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα από τις υπάρχουσες βιομηχανίες της περιοχής.
- Κίνδυνοι που προκύπτουν από την αποθήκευση και διακίνηση του LNG, το οποίο θα έρχεται στην περιοχή με δεξαμενόπλοια. Όπως έχει δείξει η εμπειρία του παρελθόντος, ατυχήματα στα οποία υπήρχε μεγάλη ποσότητα LNG προκάλεσαν τεράστιες καταστροφές [Μουζάκης, Γ. (2011). Μεγάλα Τεχνολογικά Ατυχήματα, Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης]. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 2004 στο Βέλγιο, μετά από έκρηξη αγωγού που μετέφερε φυσικό αέριο από τερματικό σταθμό LNG, πέθαναν 24 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά άλλα 132, ενώ πολύ σοβαρές ήταν οι ζημιές σε υποδομές στη γύρω περιοχή.
- Η τεράστια θερμική και ηχητική ρύπανση που προκαλείται από τους σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG.
- Υποβάθμιση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της ιστορικής αξίας της ευρύτερης περιοχής, η οποία βρίσκεται στον άξονα της Αρχαίας Ιεράς Οδού και προστατεύεται ως ιστορικός τόπος.
- Απαγόρευση της ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών της Δυτικής Αθήνας στη Θάλασσα, δίπλα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
- Όλα τα ανωτέρω, τελικά, έχουν ως συνέπεια την επιβάρυνση της υγείας (σωματικής και ψυχικής) των κατοίκων της περιοχής, ιδιαίτερα των 650 παιδιών που φοιτούν σε σχολική μονάδα α’βάθμιας και β΄βάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή της Αφαίας Σκαραμαγκά, καθώς και των Α.Μ.Ε.Α. παιδιών, εφήβων και ενηλίκων που φιλοξενούνται σε 2 δομές στην ίδια περιοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου