ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Post Top Ad

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Pony: Το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο!

Pony: Το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο!

Οι μέτοχοι στην θρυλική εταιρεία NAMCO (National Motor Company of Greece), που ιδρύθηκε το 1972 ήταν οι Γεράσιμος, Πέτρος, Βίκτωρ & Κώστας Κοντογούρης. Παρουσίασαν το Pony στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, έπειτα από την υπογραφή συνεργασίας με τη Citroën. Οι ίδιοι ήταν επίσημοι αντιπρόσωποι της γαλλικής εταιρείας στη Βόρεια Ελλάδα και κατασκεύασαν το μοντέλο με κινητήρα από τη Citroen που ήταν αερόψυκτος και είχε ιπποδύναμη 602 κ. εκ (από το 2CV). Η Namco ξεκίνησε την παραγωγή του αυτοκινήτου το 1975 σε εργοστάσιο που κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη. Σκοπός ήταν να προωθηθεί ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο.

Οι μέτοχοι στην θρυλική εταιρεία NAMCO (National Motor Company of Greece), που ιδρύθηκε το 1972 ήταν οι Γεράσιμος, Πέτρος, Βίκτωρ & Κώστας Κοντογούρης. Παρουσίασαν το Pony στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, έπειτα από την υπογραφή συνεργασίας με τη Citroën. Οι ίδιοι ήταν επίσημοι αντιπρόσωποι της γαλλικής εταιρείας στη Βόρεια Ελλάδα και κατασκεύασαν το μοντέλο με κινητήρα από τη Citroen που ήταν αερόψυκτος και είχε ιπποδύναμη 602 κ. εκ (από το 2CV). 
Η Namco ξεκίνησε την παραγωγή του αυτοκινήτου το 1975 σε εργοστάσιο που κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη. Σκοπός ήταν να προωθηθεί ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο.

Η σχεδίαση του Pony ήταν ξεχωριστή. Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από φύλλα χαλύβδινης λαμαρίνας. Την πρώτη περίοδο παράχθηκαν 18.000 αυτοκίνητα στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Ήταν ελληνικό κατά 67% και εξαγόταν σε 14 χώρες. Το 1978 κόστιζε 130.000 δραχμές και όπως βλέπουμε στη διαφήμιση μπορούσες να το αγοράσεις με δόσεις και προκαταβολή 33.500 δραχμές.

Pony: Το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο!
Οι εγκαταστάσεις της Namco δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και η μονάδα είχε έκταση 12.000 τ.μ.

Μετά την πρώτη επιτυχία η NAMCO προχώρησε σε μια μεγάλη επένδυση στο Λιμνότοπο Κιλκίς για τη δημιουργία μιας μεγαλύτερης μονάδας. Μάλιστα είχε γίνει συνεννόηση με αμερικανική εισαγωγική εταιρεία, ώστε να κατασκευαστούν 20.000 Pony ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με σκοπό την εξαγωγή στις Η.Π.Α.

Pony: Το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο!

Νωρίτερα είχε κυκλοφορήσει και το μοντέλο PONY 2 με δυνατότερους κινητήρες Ford 950 cc 45 ίππων, 1.100 cc 55 ίππων, 1.300 cc 69 ίππων και 1600cc Diesel με απόδοση 54 ίππων. Δυστυχώς η επένδυση αυτή δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Πολλοί αναφέρουν ότι «χτυπήθηκε» από τον ανταγωνισμό και τις πολυεθνικές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι ιδιοκτήτες ανέφεραν ότι η κρατική έγκριση που έλαβαν τότε ήταν για ετήσια ταξινόμηση μόνο 250 αυτοκίνητων, ενώ το ελληνικό εργοστάσιο θα μπορούσε να παράγει 700 Pony το μήνα.

Σήμερα η NAMCO βρίσκεται στην Νέα Ραιδεστό στη Θεσσαλονίκη και σκοπεύει να ξαναβγάλει στην παραγωγή το πάλαι ποτέ δημοφιλές Pony, εφόσον «νικήσει» την γραφειοκρατία και τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Πηγή: mixanitouxronou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;

ΚΟΙΝΟΝΙΚΑ ΔΙΚΤΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ - ΕΛΛΑΝΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:

Post Top Ad

ΣΕΛΙΔΕΣ