Ενημέρωση για την απάτη μέσω Κινητού Τηλεφώνου / Ηλεκτρονικού Υπολογιστή & “SIM Swapping”
Αν το κινητό μας σταματήσει να δέχεται ή να εκτελεί κλήσεις για ασυνήθιστο λόγο ή εάν χάσουμε το σήμα σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσουμε με τον πάροχο του δικτύου μας και να επιβεβαιώσουμε ότι δεν έχει απενεργοποιηθεί η SIM μας Οι απατεώνες καλούν τους ανυποψίαστους πελάτες στο τηλέφωνό τους προσποιούμενοι τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών Πληροφορικής.
Απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης για υποτιθέμενη επιδιόρθωση του Η/Υ
Αφορά σε απάτη που ανήκει στην κατηγόρια vishing (voice phishing). Οι απατεώνες καλούν τους ανυποψίαστους πελάτες στο τηλέφωνό τους προσποιούμενοι τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών Πληροφορικής. Πείθουν τους πελάτες ότι ο υπολογιστής τους χρειάζεται επισκευή ή εκκαθάριση και εγκαθιστούν εφαρμογές για απομακρυσμένο έλεγχο των συσκευών τους (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο) – αποκτώντας έτσι την κυριότητα τους και στη συνέχεια τους κωδικούς ηλεκτρονικής Τραπεζικής.
Πως να προστατευτούμε :
- Δεν απαντάμε σε άγνωστες τηλεφωνικές κλήσεις και ειδικότερα αν προέρχονται από το εξωτερικό
- Δεν εγκαθιστούμε εφαρμογές όταν υποδεικνύονται από αγνώστους
- Δεν επιτρέπουμε απομακρυσμένη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές συσκευές μας (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο)
- Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών. Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας . θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας
- Φροντίζουμε ο υπολογιστής και οι συσκευές μας (tablet, έξυπνα κινητά) να έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις λειτουργικού και εφαρμογών. Εγκαθιστούμε και έχουμε πάντα ενημερωμένο ένα αξιόπιστο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό
- Σε περίπτωση που πέσουμε θύμα απάτης , τερματίζουμε άμεσα την κλήση και επικοινωνούμε με την τράπεζά μας
Απάτη της μορφής SIM Swap
Αφορά σε απάτη όπου οι δράστες αρχικά υποκλέπτουν τους κωδικούς e-banking συνήθως μέσω ενός ηλεκτρονικού μηνύματος “ψαρέματος” (phishing) ή μέσω κακόβουλου λογισμικού (trojan/malware) που έχουν εγκαταστήσει στον υπολογιστή του θύματος.
Στη συνέχεια προχωρούν σε μη εξουσιοδοτημένη αντικατάσταση/ανταλλαγή της κάρτας SIM του κινητού πελατών ώστε να πάρουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (κλήσεις, SMS, push notifications).
Με τον τρόπο αυτό οι δράστες αποκτούν πρόσβαση πλέον και στους κωδικούς μιας χρήσης / OTP ή μηνυμάτων επαλήθευσης ασφάλειας κ.λ.π., ώστε να ολοκληρώσουν την υποκλοπή χρημάτων.
Πως να προστατευτούμε :
Αν το κινητό μας σταματήσει να δέχεται ή να εκτελεί κλήσεις για ασυνήθιστο λόγο ή εάν χάσουμε το σήμα σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσουμε με τον πάροχο του δικτύου μας και να επιβεβαιώσουμε ότι δεν έχει απενεργοποιηθεί η SIM μας
- Δεν αποκαλύπτουμε τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Εγγραφόμαστε στις υπηρεσίες των οργανισμών που παρέχουν ειδοποιήσεις SMS και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν εκτελούνται συναλλαγές μας
- Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών. Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας. Θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας
- Ελέγχουμε συχνά τις κινήσεις των λογαριασμών μας
- Εάν πέσουμε θύμα απάτης τύπου SIM Swapping ή διαπιστώσουμε συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή μας, ενημερώνουμε άμεσα την Τράπεζά μας
ΠΗΓΗ: winbank.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου